Monografie
Vydání první
Praha : Argo, 2023; 221 stran ; 21 cm
Vydání první
Praha : Argo, 2023; 221 stran ; 21 cm
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}}
(počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}
malíři; křesťanští filozofové; společnost; painters; Christian philosophers; society
Kniha oceňované české autorky žijící ve Francii si pohrává se zajímavou myšlenkou, že známý filosof Jan Amos Komenský a slovutný malíř Rembrandt van Rijn se mohli dobře znát, a dokonce jeden druhého v mnohém ovlivňovat. Amsterodam, rok 1656. Evropa se vzpamatovává z třicetileté války, která přímo či nepřímo vyhnala mnoho lidí z jejich domovů. Patřil k nim i kněz, učitel a filosof Jan Amos Komenský. Řízením osudu se po mnoha peripetiích a osobních tragédiích dostal do Amsterodamu ve stejné době, kdy v něm žil a tvořil světoznámý malíř Rembrandt van Rijn. Podle historických pramenů bydleli téměř v sousedství, lze tudíž předpokládat, že se museli znát. Ve florentské galerii Uffizi také visí Rembrandtův obraz starce, nápadně podobného právě Komenskému, a mnozí badatelé skutečně předpokládají, že jde o filosofův portrét. Z těchto dvou základních úvah vyšla Lenka Horňáková-Civade, když si představila, jak setkání těchto dvou výjimečných, ale velmi rozdílných mužů mohlo proběhnout. Nakladatelská anotace. Kráceno.
Z francouzštiny přeložila Lenka Horňáková-Civade
Kniha oceňované české autorky žijící ve Francii si pohrává se zajímavou myšlenkou, že známý filosof Jan Amos Komenský a slovutný malíř Rembrandt van Rijn se mohli dobře znát, a dokonce jeden druhého v mnohém ovlivňovat. Amsterodam, rok 1656. Evropa se vzpamatovává z třicetileté války, která přímo či nepřímo vyhnala mnoho lidí z jejich domovů. Patřil k nim i kněz, učitel a filosof Jan Amos Komenský. Řízením osudu se po mnoha peripetiích a osobních tragédiích dostal do Amsterodamu ve stejné době, kdy v něm žil a tvořil světoznámý malíř Rembrandt van Rijn. Podle historických pramenů bydleli téměř v sousedství, lze tudíž předpokládat, že se museli znát. Ve florentské galerii Uffizi také visí Rembrandtův obraz starce, nápadně podobného právě Komenskému, a mnozí badatelé skutečně předpokládají, že jde o filosofův portrét. Z těchto dvou základních úvah vyšla Lenka Horňáková-Civade, když si představila, jak setkání těchto dvou výjimečných, ale velmi rozdílných mužů mohlo proběhnout. Nakladatelská anotace. Kráceno.
Z francouzštiny přeložila Lenka Horňáková-Civade
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování
Žádné exempláře k dispozici
Dokument nemá žádné svázané ročníky
Název pole | Obsah pole |
Hlavní záhlaví - osobní jméno | Horňáková-Civade, Lenka, 1971- |
Údaje o názvu | Amsterodamské vigilie / Lenka Horňáková-Civade |
Mezinárodní standardní číslo knihy | 978-80-257-4186-3 (vázáno) |
Údaje o vydání | Vydání první |
Nakladatelské údaje, údaje o vytvoření díla, autorská práva | Praha : Argo, 2023 |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | malíři Nizozemsko 17. století czenas |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | křesťanští filozofové Česko 17. století czenas |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | společnost 17. století czenas |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | painters Netherlands 17th century eczenas |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | Christian philosophers Czechia 17th century eczenas |
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma | society 17th century eczenas |
Fyzický popis | 221 stran ; 21 cm |
Všeobecná poznámka | Z francouzštiny přeložila Lenka Horňáková-Civade |
Resumé atd. | Kniha oceňované české autorky žijící ve Francii si pohrává se zajímavou myšlenkou, že známý filosof Jan Amos Komenský a slovutný malíř Rembrandt van Rijn se mohli dobře znát, a dokonce jeden druhého v mnohém ovlivňovat. Amsterodam, rok 1656. Evropa se vzpamatovává z třicetileté války, která přímo či nepřímo vyhnala mnoho lidí z jejich domovů. Patřil k nim i kněz, učitel a filosof Jan Amos Komenský. Řízením osudu se po mnoha peripetiích a osobních tragédiích dostal do Amsterodamu ve stejné době, kdy v něm žil a tvořil světoznámý malíř Rembrandt van Rijn. Podle historických pramenů bydleli téměř v sousedství, lze tudíž předpokládat, že se museli znát. Ve florentské galerii Uffizi také visí Rembrandtův obraz starce, nápadně podobného právě Komenskému, a mnozí badatelé skutečně předpokládají, že jde o filosofův portrét. Z těchto dvou základních úvah vyšla Lenka Horňáková-Civade, když si představila, jak setkání těchto dvou výjimečných, ale velmi rozdílných mužů mohlo proběhnout. Nakladatelská anotace. Kráceno. |
Mezinárodní desetinné třídění | 821.133.1-3 |
Mezinárodní desetinné třídění | 75.071.1 |
Mezinárodní desetinné třídění | 27-335 |
Mezinárodní desetinné třídění | 316.3 |
Mezinárodní desetinné třídění | (44) |
Mezinárodní desetinné třídění | (492) |
Mezinárodní desetinné třídění | (0:82-321.6) |
Pole | Ind | Obsah pole |
1 | kpw0113027 | |
3 | CZ PrSKC | |
5 | 20240828123617.2 | |
7 | ta | |
8 | 230921s2023----xr ||||e||||||000|fdcze|| | |
20 | ## | $a 978-80-257-4186-3 $q (vázáno) |
40 | ## | $a ABG001 $b cze $e rda |
41 | 1# | $a cze $h fre |
43 | ## | $a e-ne--- $a e-xr--- |
45 | ## | $a u5u6 |
72 | #7 | $a 821.133.1-3 $x Francouzská próza, francouzsky psaná $2 Konspekt $9 11 |
80 | ## | $a 821.133.1-3 $2 MRF |
80 | ## | $a 75.071.1 $2 MRF |
80 | ## | $a 27-335 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.3 $2 MRF |
80 | ## | $a (44) $2 MRF |
80 | ## | $a (492) $2 MRF |
80 | ## | $a (0:82-321.6) $2 MRF |
100 | 1# | $a Horňáková-Civade, Lenka, $d 1971- $7 ola2010579990 $4 aut $4 trl |
245 | 10 | $a Amsterodamské vigilie / $c Lenka Horňáková-Civade |
250 | ## | $a Vydání první |
264 | #1 | $a Praha : $b Argo, $c 2023 |
300 | ## | $a 221 stran ; $c 21 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
500 | ## | $a Z francouzštiny přeložila Lenka Horňáková-Civade |
520 | 2# | $a Kniha oceňované české autorky žijící ve Francii si pohrává se zajímavou myšlenkou, že známý filosof Jan Amos Komenský a slovutný malíř Rembrandt van Rijn se mohli dobře znát, a dokonce jeden druhého v mnohém ovlivňovat. $b Amsterodam, rok 1656. Evropa se vzpamatovává z třicetileté války, která přímo či nepřímo vyhnala mnoho lidí z jejich domovů. Patřil k nim i kněz, učitel a filosof Jan Amos Komenský. Řízením osudu se po mnoha peripetiích a osobních tragédiích dostal do Amsterodamu ve stejné době, kdy v něm žil a tvořil světoznámý malíř Rembrandt van Rijn. Podle historických pramenů bydleli téměř v sousedství, lze tudíž předpokládat, že se museli znát. Ve florentské galerii Uffizi také visí Rembrandtův obraz starce, nápadně podobného právě Komenskému, a mnozí badatelé skutečně předpokládají, že jde o filosofův portrét. Z těchto dvou základních úvah vyšla Lenka Horňáková-Civade, když si představila, jak setkání těchto dvou výjimečných, ale velmi rozdílných mužů mohlo proběhnout. Nakladatelská anotace. Kráceno. |
600 | 07 | $a Rembrandt Harmensz. van Rijn, $d 1606-1669 $7 jn20000701488 $2 czenas |
600 | 17 | $a Komenský, Jan Amos, $d 1592-1670 $7 jk01061444 $2 czenas |
648 | #7 | $a 17. století $2 czenas $7 ch460555 |
648 | #4 | $a 1656-1669 |
650 | 07 | $a malíři $z Nizozemsko $y 17. století $2 czenas |
650 | 07 | $a křesťanští filozofové $z Česko $y 17. století $2 czenas |
650 | 07 | $a společnost $y 17. století $2 czenas |
650 | 09 | $a painters $z Netherlands $y 17th century $2 eczenas |
650 | 09 | $a Christian philosophers $z Czechia $y 17th century $2 eczenas |
650 | 09 | $a society $y 17th century $2 eczenas |
655 | #7 | $a francouzsky psané prózy $2 czenas $7 fd184219 |
655 | #7 | $a historické prózy $2 czenas $7 fd338442 |
655 | #9 | $a prose in French $2 eczenas |
655 | #9 | $a historical prose $2 eczenas |
900 | $a ABA001 $b 19 |
MDT: 821.133.1-3; 75.071.1; 27-335; 316.3; (44); (492); (0:82-321.6)
Navštívené
Podobné